سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در آغاز سرما خود را از آن بپایید و در پایانش بدان روى نمایید که سرما با تن‏ها آن مى‏کند که با درختان . آغازش مى‏سوزاند و پایانش برگ مى‏رویاند . [نهج البلاغه]
زنگ تفریح
بیا ای یوسف کنعان
  • نویسنده : لیدی:: 87/11/10:: 9:26 عصر
  • بیا ای یوسف کنعان بیا

         این شعر زیبا از مولاناست و ارزش چند بار خواندن را دارد . حداقل یک بار بخوانید . ممنون

     

                       ای یوسف آخر سوی این یعقوب نابینا بیا                 

    ای عیسی پنهان شده بر طارم مینا بیا

     

                 ازهجر روزم قیرشد دل چون کمان بدتیرشد              

    یعقوب مسکین پیر شد ای یعقوب برنا بیا

     

    ای موسی عمران که درسینه چه سیناهاستت

    گاوی خدایی می کند از سینه ی سینا بیا

     

    رخ زعفران رنگ آمدم خم داده چون چنگ آمدم

    در گور تن تنگ آمدم ای جان با پهنا بیا

     

    چشم محمد با نمت واشوق گفته در غمت

    ز آن طره ای اندر همت ای سر ارسلنا بیا

     

    خورشید پیشت چون شفق ای برده از شاهان سبق

    ای دیده ی بینا به حق وی سینه ی دانا بیا

     

    ای جان تو و جانها چو تن بی جان چه ارزد خود بدن

    دل داده ام دیری است من تا جان دهم جانا بیا

     

    تا برده ای دل را گرو شد کشت جانم در درو

    اول تو ای دردا برو  و  آخر تو درمانا بیا

     

    ای تو دوام و چاره ام نور دل صد پاره ام

     اندر دل بیچاره ام چون غیر تو شد لا بیا

     

    نشناختم قدر تو من تا چرخ می گوید زفن

    وی بر دلش تیری بزن وی بر سرش خارا بیا

     

    ای قاب قوس مرتبت و آن دولت با مکرمت

    کس نیست شاها محرمت در قرب او ادنا بیا

     

    ای خسرو و مه وش بیا ای خوشتر از صد خوش بیا

    ای آب  و آتش بیا   ای در و ای دریا  بیا

     

    به راستی که ما هر چه داریم از شهیدان داریم  ...    آنان که چه بی ادعا رفتند تا ما بمانیم ...

    کم لطفی است که از این دلاور مردان یادی نشه ...  راستشو بخاهید من باید حداقل دینی که

     به اونا دارم بپردازم تا این دفعه که رفتم راهیان نور رو سفید باشم التماس دعا  


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 2359
    بازدید امروز : 3
    بازدید دیروز : 0
    ..........حضور و غیاب ..........
    یــــاهـو
    ........... درباره خودم ..........
    زنگ تفریح
    لیدی
    من لیدی هستم 24سال دارم ساکن تهران هستم . دانشجورشته پلیمر

    .......... لوگوی خودم ........
    زنگ تفریح
    ............آوای آشنا............

    ............. اشتراک.............
     
    ............ طراح قالب...........